Прес-конференція: «Кинь курити та виграй»

Прес-конференція
31 травня 2006 року в Інституті кардіології ім. М.Д. Стражеска
АМН України, присвячена Всесвітньому Дню без тютюну та завершенню Міжнародної кампанії «Кинь курити та виграй»

Відкрила прес-конференцію виконавчий Директор Програми CINDI в Україні, професор Смирнова Ірина Павлівна. Це програма профілактики хронічних неінфекційних хвороб, внесок яких в загальну захворюваність складає в Україні близько 80%. Хронічні захворювання мають загальні фактори ризику, одним з яких є тютюнокуріння. В цьому році виповнюється десята річниця проведення Міжнародних кампаній в Україні.
Продовжила прес-конференцію національний координатор міжнародних антитютюнових кампаній Quit&Win «Кинь курити та виграй» Кваша Олена Олександрівна. В світі перша така кампанія проведена в 1994 році. Організатором її є відомий професор з Фінляндії, який втілив в своїй країні дуже ефективну оздоровчу програму „Північна Карелія”. Мета міжнародної антитютюнової кампанії – допомогти людям відмовитись від тютюнокуріння хоча б на місяць. Багато з учасників відмовляються від куріння назавжди. Від 15 до 40% учасників залишаються некурцями в подальшому. В Італії найбільший відсоток таких людей – 40%. Після проведення кампанії в Україні 20% учасників залишаються некурцями. Такі дані отримують методом опитування через рік після проведення кампанії.
Друга мета кампанії – привернути увагу до куріння і ризиків, які воно несе для здоров’я. Минула кампанія 2004 року залучила до участі 700 000 населення світу. Зараз в акції беруть участь 100 країн.
Україна відноситься до країн з високою розповсюдженістю куріння. З 30 млн. працездатного населення курять 9 млн. Серед чоловіків спостерігається постійна тенденція до  зниження куріння. Тішить і те, що частка тих, хто ніколи не курив, залишається стабільно високою. На жаль, відмова від куріння стає все рідшою.  Чоловіки частіше відмовляються від куріння, ніж жінки. Спостерігається ріст інтенсивності куріння, особливо серед жінок. Ситуація майже трагічна. Зараз в Україні кожна десята жінка викурює пачку сигарет на день.
Причини, які спонукають учасників брати участь в акції: чоловіки бажають бути прикладом для дітей, жінки кидають курити з-за негативного відношення до їх куріння оточуючих чоловіків.
Кількість учасників кампанії 2006 року в Україні – 11065 чол, в Києві – більше 300.   Інституту кардіології передана комп’ютерна база даних учасників-киян, підготовлена в КМЦЗ.
Медичні працівники зобов’язані залучати до участі в кампанії учасників. Цього року кожний четвертий гарант учасника – медик. Переважний вік учасників – 25-34 роки. Є учасники, яким більше 60-ти. Стаж куріння, в основному, 5-15 років. Тільки 5% чоловіків серед усіх учасників не мали спроб кинути курити раніше. Майже всі жінки мали по декілька таких спроб.
Узагальнений портрет учасника міжнародної кампанії 2006 року такий. Чоловік, віком 33 роки, викурює 18 сигарет на день, стаж куріння 14 років, 5 спроб кинути курити. Загальна сума, витрачена на куріння — 16 000 гривень. Жінка, віком 31 рік, викурює 13 сигарет на день, стаж куріння 10 років, 6 спроб кинути курити, фінансові втрати – 9 000 гривень.
Гарант отримує приз – відеомагнітофон, жінка-переможниця – телевізор, медик -гарант – телевізор.
Згідно протоколу 22 травня розіграні призи, визначені 10 потенційних призерів в усіх номінаціях. Потенційні переможці запрошені на біохімічне тестування.
Регіональний призер акції – медик Чепчик Ростислав Тимофійович з Тернопільської області, він отримує телевізор Філіпс. Жінка переможниця — студентка з Дніпропетровська – Бачуріна Ольга Володимирівна. Їй було дуже важко кинути курити тому, що всі оточуючі курили. Є надія, що Ольга Володимирівна стане гарантом для учасників майбутніх кампаній.
Національний призер кампанії – Свистун Віктор Григорович з міста Хоролу Полтавської області. В цій області дуже активно проведена регіональна частина кампанії. Гарант національного призеру – Сапа Оксана Василівна. Вона отримує – відеомагнітофон.
В присутності журналістів розіграний приз для регіонального організатора міжнародної кампанії відмови від куріння. Телевізор отримав організатор з Тернополя.